Актив ли е магазинът на тиха улица?

Според битуващото обществено мнение магазинът се счита за голяма ценност. Не бива обаче да приемаме безусловно това разбиране и затова нека да поразсъждаваме за

магазина като търговско помещение.

Бумът на строителството през последните десетина години създаде огромно количество търговски помещения на партерните етажи на жилищните сгради. Апетитът за магазини беше толкова голям, че те се купуваха двойно и тройно по-скъпи спрямо жилищата в същата сграда. Нито архитектите, нито строителите, а дори и купувачите не се интересуваха от местоположението на тези помещения. Еуфорията и заслепяването стигнаха дотам, че в обявите на брокерските агенции можеше да се срещне описанието „магазин на тиха улица”.

Човекопотокът е  основен фактор

Фирмата Макдоналдс е известна с това, че преди да отвори нов обект щателно преброява колко човека преминават денонощно през даденото място. Огледайте се и ще се убедите, че техните закусвални винаги са на оживени места. Това е и най-важният фактор за успеха на всеки един магазин.  Или иначе казано – магазинът на тиха улица не е актив, защото няма изгледи да генерира достатъчен паричен поток нито като се дава под наем, нито като се работи в него.

About Стефан Трашлиев

Автор, лектор, ментор. Реален участник на финансовите пазари.
This entry was posted in АКТИВИТЕ. Bookmark the permalink.

Leave a comment